Artiklen er lavet i samarbejde med den eller de virksomheder, der linkes til i denne artikel. Indlægget er altså betalt - det samme gælder eventuelle hyperlænker.

Vi lever i en tid, hvor social distance og afstand er vigtige elementer af hverdagen. Derfor er der også brug for nye innovative muligheder i interiør, arkitektur og boligbranchen. Her kan 3D visualiseringvære en god mulighed – især indenfor boligbranchen, hvor det bliver sværere og sværere at have fremmede ovre for at se ens hjem. På hjemmesiden kan du finde mere information om 3D visualisering, og hvordan det kan gavne dit projekt.

Hvad er 3D visualisering?

3D er en form for computergrafik. Her skaber computeren et billede, som giver dybde, så det fremstilles tredimensionelt. Du kender det sikkert fra dengang, du var barn og skulle se film med 3D-briller på. Her føltes det som om, tingene fra videoen sprang ud af billedet og ind i den virkelige verden. Det er det samme princip med 3D visualisering. Her bliver der taget en masse billeder af for eksempel en bolig. Herefter bliver billederne sat sammen, så det ligner et stort tredimensionelt billede. Altså kan man både se billedet fra flere forskellige vinkler og med dybde. Man bruger især 3D visualisering i boligbranchen, i spiludvikling og i animationsfilm.

3D visualisering i boligbranchen

3D visualisering kan være rigtig relevant i boligbranchen i øjeblikket på grund af social afstand. De bliver ofte lavet af nybyggede boliger og af indretningen i huse og lejligheder. På den måde kan en eventuel køber se huset eller lejligheden fra deres computer i stedet for at skulle ud og se huset fysisk. Selvfølgelig kan det stadig være en god ide at tage ud og se huset fysisk, hvis du vil give et bud på huset. Men i de indledende faser af en boligjagt kan 3D visualisering være et godt redskab at skabe sig et overblik over favoritboligerne.

Markedsføring af boligprojekter får i dag større og større fokus hos diverse reklamebureauer, ejendomsmæglere og ejendomsudviklere. Derfor kan det, som virksomhed være godt at differentiere sig – især i denne tid, hvor boligmarkedet er udfordret. Fotorealistiske 3D visualiseringer kan være et godt værktøj i denne tid, og det bliver blot mere og mere populært.

Hvad kan 3D visualisering ellers bruges til?

Indenfor interiør er 3D visualisering også et stort aspekt. Her kan du skabe en fotorealistisk visualisering af dit produkt eller interiørdesign, så du nemt kan markedsføre dig uden faktisk at skulle ud i et studie og fotografere produktet. Dette kan især være gavnligt i denne tid, hvor mange af os arbejder hjemmefra, og ikke har mulighed for at tage hen til et studie med et hold af fremmede mennesker og tage billeder. Både møbelproducenter, indretningsarkitekter, køkkenproducenter, ejendomsmæglere osv. har anvendt denne form for 3D visualisering til deres kataloger, konkurrenceforslag og markedsføringskampagner. Derudover kan 3D visualiseringer være nyttige indenfor arkitektur, hvis du for eksempel gerne vil sælge din arkitektoniske ide. En visualisering kan således være til gavn for at fremhæve detaljer eller andre features, som er vigtige for dit boligprojekt. Det kunne for eksempel være ved at vise tryghed, funktionalitet eller skønhed i dit arkitektoniske projekt.

 

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here