Artiklen er lavet i samarbejde med den eller de virksomheder, der linkes til i denne artikel. Indlægget er altså betalt - det samme gælder eventuelle hyperlænker.
I virksomheder søger man hele tiden at blive endnu mere effektive, end man allerede er. Det er klart. Man vil hele tiden skalere sin virksomhed og for at gøre det, kræver det, at man er effektiv. Der er mange forskellige måder at blive mere effektiv.
Nogle mere komplicerede end andre. Én meget simpel måde er at f.eks. sørge for, at alle møder til tiden og holder sine aftaler. Det er formentligt allerede sådan, det fungerer mange steder – og heldigvis for det. Det er en forudsætning for, at man kan være effektive i en virksomhed.
En mere kompliceret måde at øge sin effektivitet er ved at på et pim system. Et PIM-system er en måde at sørge for, at man har et enkelt sted at indsamle, administrere og berige ens produktoplysninger. Det er et system, hvor man kan oprette et produktkatalog og distribuere det ud til ens interne salgs- og e-handelskanaler.
Med andre ord: Det er en måde at spare tid og kræfter på, hvilket er super smart, hvis man ønsker at blive mere effektiv i sin virksomhed. Derudover er det rent faktisk også en god måde at skalere sin virksomhed til at blive global, da man har alle sine data ét sted og derfor hurtigere kan komme på markedet med nye produkter.
Det er alle pengene værd
Det er klart, at det koster nogle penge at få et PIM-system – men sådan er det altid. Der er ikke noget, som er gratis. Til gengæld er der noget, som er mere værd end noget andet, og det er et PIM-system.
Det er en kæmpe opgradering for ens virksomhed, så selvom, at det koster nogle penge lige nu og her, vil man formentligt opleve, at man i længden er langt mere effektiv og derfor også tjener flere penge; alt sammen på grund af PIM-systemet.