Artiklen er lavet i samarbejde med den eller de virksomheder, der linkes til i denne artikel. Indlægget er altså betalt - det samme gælder eventuelle hyperlænker.
Internettet og dets brede omfang har givet rig mulighed for, at digital marketing kan blomstre. På få sekunder kan både enkeltpersoner og firmaer nå ud til flere tusinde forbrugere, hvis bare de bruger deres kræfter på de rigtige ting. Her kan du få nogle gode råd til, hvordan du får din digital marketing op på et helt nyt niveau.
AIDA modellen hjælper dine reklamer på vej
Den bedste måde at trække kunder til dit produkt er ved at lave en god reklame. Hvis du fanger deres interesse for ét produkt, kan du trække dem ind på din side. Er du rigtig heldig, så køber de mere end bare det reklamerede produkt.
Men at lave en rammende reklame kan være svært. Her kan AIDA modellen heldigvis hjælpe dig! Med fire, simple trin kan du lave den optimale reklame, der fanger brugernes opmærksomhed. De fire skridt er:
- Awareness (opmærksomhed)
- Interest (interesse)
- Desire (ønske)
- Action (handling)
Vil du gerne læse mere om AIDA modellen, og hvordan du kan bruge den til at få dit produkt ud til så mange forbrugere som muligt? Så læs mere om AIDA modellen lige her.
Google Tag Manager – gør det nemmere for dig selv
Nu har du lavet en fantastisk reklame, og køberne vælter ind på din hjemmeside. Dit Google Analytics forsøger febrilsk at følge med alt den nye trafik, men du har svært ved at danne dig et overblik. Her kan Google Tag Manager være behjælpelig. Den fungerer nemlig som en bro mellem din hjemmeside og dine analyseværktøjer, så du bl.a. kan måle antal besøgende til din hjemmeside, nyhedsbrev tilmeldinger, henvendelser via kontaktformularer og meget mere. Hvis du gerne vil vide, hvordan du kan få Google Tag Manager til dit WordPress allerede i dag, så kan du nemt finde en guide, som du blot skal følge.