Artiklen er lavet i samarbejde med den eller de virksomheder, der linkes til i denne artikel. Indlægget er altså betalt - det samme gælder eventuelle hyperlænker.

Benytter din virksomhed det fulde potentiale på Facebook – eller er du måske ikke engang kommet i gang med at anvende denne lukrative platform endnu? Det kan også være du har en række fordomme omkring mediet, der gør at du simpelthen bevidst har valgt det fra – såsom:

”mine kunder er ikke at finde på Facebook – det er kun for B2C”

Eller

”Facebook er ikke længere effektivt til annoncering”

Det er ofte nogle holdninger man hører, men hvis man spørg kritisk ind til udtalelserne, er der ikke nogen rationel forklaring der underbygger fordomme som disse.

Har man uheldige oplevelser med Facebook annoncering, er det måske fordi man anvender den forkerte segmentering, den forkerte strategi eller simpelthen bare ikke er dygtig nok til at eksekvere på dette område.

Det vigtigste udgangspunkt

I bund og grund er det vigtigste udgangspunkt, at man kender til sine egne begrænsninger. Er man ikke en haj til annoncering online, eller har forståelsen for kommunikation og markedsføring, er det måske ikke her man skal bruge sin energi, men i stedet alliere sig med en person der har forstand på hvordan algoritmerne fungerer, og ikke mindst én der har fingeren på pulsen i forhold til en meget dynamisk branche. I den forbindelse kan du med fordel læse: Guide til Facebook annoncering.

Det behøver ikke at være svært at komme i gang med at annoncere på Facebook – tværtimod. De fleste kan finde ud af sætte en annonce op, eller klikke på ”boost-knappen”, men om det reelt set giver et rentabelt afkast er næste udfordring. Det er netop her den svære opgave opstår – at være bekendt med ens egne individuelle kompetencer, som er lidt en forlængelse til ovenstående afsnit.

B2B kunder via Facebook ads

Det er bestemt muligt at hente B2B kunder via Facebook ads. Noget af det som har vist sig at være meget effektivt til at indsamle kundehenvendelser, er den annonceringsmulighed der hedder ”Lead ads” på Facebook.

Det kan være hvis man som ejendomsmægler gerne vil give en salgsvurdering, men mangler nogle konkrete leads at henvende sig til. De fleste er bekendt med kontaktformularen man ser på alle hjemmesiderne, men ikke helt så mange med at man også kan flytte den proces over på Facebook. Det gør det meget nemmere for brugeren at dele sine oplysninger med mægleren (med udgangspunkt i ovenstående eksempel), og også at få igangsat en dialog. Ligeledes øger man konverteringsraten i forhold til antal udfyldte formularer, da det simpelthen bare er hurtigere, nemmere og væsentlig mere effektivt.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here