Artiklen er lavet i samarbejde med den eller de virksomheder, der linkes til i denne artikel. Indlægget er altså betalt - det samme gælder eventuelle hyperlænker.
Samsung Galaxy S8 er en lækker smartphone, der dog har nogle få skønhedsfejl. Telefonen har fået ny hardware, en digital agent og en ny skærm. Men er den værd at købe? Vi har testet den.
Det kan være svært at blive ved med at være innovativ, når man i forvejen er førende på markedet. Især inden for et felt som smartphones, hvor konkurrencen er stor, og selve teknologien ikke følger med efterspørgslen. Samtlige smartphones på markedet følger nemlig det samme regelsæt, og det er kun bittesmå hardware-specifikationer, der udgør forskellene.
Men hvad gør man så? Man forsøger selvfølgelig at skille sig ud på designfronten. Og det er lige netop hvad Samsung har gjort med deres nye flagskibsmodel; Samsung Galaxy S8. Her forsøger de sig med en større skærm, der går fra kant til kant, et strømlinet design og en personlig, digital hjælper; Bixby. Samsungs pendant til Google Assistant.
Men er det nok til at vælge Samsung frem for en hvilken som helst anden smartphone? Både ja og nej.
— Vil du vide, hvor du kan få den nye Samsung billigt? Se alt om Telmore – mobilabonnement, priser og tilbud.
Skærmen er den største forandring
Den forøgede skærmstørrelse er nok det, der er mest opsigtsvækkende ved S8, og det er ikke så underligt. Skærmen dækker nemlig hele 83 procent af telefonens forside, og i kanterne buer skærmen ned over siderne. Præcis som det var tilfældet med de forrige Edge-modeller.
Til gengæld er der ikke en finger at sætte på skærmen. Den er flottere og mere skarp end nogensinde før, og det er især dét, Samsung forsøger at sælge telefonen på. For hvor selve teknologien ikke for alvor stikker af fra konkurrenterne, så er designet det bedste salgsargument — og ifølge os er dét også et godt salgsargument.
Det ærgerlige ligger i, at der ikke kommer noget nyskabende. For selvom kameraet er godt, og designet sidder lige i skabet, så er det svært at innovere sig selv. Særligt når kutymen er, at der skal lanceres en ny model. Hvert år. Læs mere om Samsung her