Artiklen er lavet i samarbejde med den eller de virksomheder, der linkes til i denne artikel. Indlægget er altså betalt - det samme gælder eventuelle hyperlænker.
Hvordan organiserer I i øjeblikket de informationer og data, I har om jeres kunder? Data er jeres vigtigste redskab. Det er her, I lærer jeres kunder at kende og bliver i stand til at tilbyde dem de rette løsninger for deres virksomheder. Ved at analysere data fra kunderne, kan I specificere jeres indsats fuldstændig skræddersyet til de enkelte virksomheder, og det er noget af det, mange sætter pris på. Kundeoplevelsen bør altid være i centrum.
Det er noget af det, I kan gøre med et ordentligt helpdesk system til din virksomhed. Det kan også være, I kender konceptet bedre som CRM – det er jeres værktøj til kundeservice. Her samles de informationer, I har om bestemte kunder, så I lynhurtigt kan hive dem frem, når I taler med dem. Ved at bruge et referencesystem, kan I lynhurtigt finde de rette, og det gør jer i stand til at snakke mere i dybden fra gang til gang – og gør kundeoplevelsen bedre.
Integrer med andre systemer
I kører formentlig allerede med alverdens forskellige systemer og IT-løsninger i virksomheden. Det kan virke uoverskueligt at skulle til at introducere nye løsninger, der også skal implementeres, og derfor er det da også vigtigt, at I sørger for at vælge et CRM-system, der kan tale sammen med de andre IT-systemer, I har allerede. Hvad valget falder på er stærkt afhængigt af jeres branche – forskellige brancher vil næsten altid have forskellige tilgange.
Gennem jeres digitale helpdesk software vil I kunne finde tjeklister, der gør jer i stand til lynhurtigt at komme til sagens kerne, når I taler med kunden. Er der informationer, I stadig mangler, kan I få det uddybet gennem samtalen, så I efterhånden kan spore jer ind på den bedste salgsstrategi og forhåbentlig få et salg kørt helt igennem. Det er et hjælpemiddel, de fleste sætter stor pris på at have adgang til.