Artiklen er lavet i samarbejde med den eller de virksomheder, der linkes til i denne artikel. Indlægget er altså betalt - det samme gælder eventuelle hyperlænker.
I de seneste år har annoncering på de sociale medier, primært været fokuseret på Facebook og Instagram, men tiderne skifter og det samme gør trends inden for online marketing. I dag er LinkedIn blevet det vigtigste sociale media at annoncere på, for mange forskellige typer virksomheder. Grunden til dette, er at selvom LinkedIn er et socialt netværk for arbejdsgivere og arbejdstagere, så handler disse mennesker også stadig produkter og services, som var det på ethvert andet medie. I denne artikel kan du læse mere om, hvorfor du bør have fokus på LinkedIn og begynde at annoncere på dette sociale netværk.
Styrk dit B2B salg
En af fordelene ved at benytte sig af annoncering på LinkedIn, er at det giver en direkte adgang til andre virksomheder, så hvis B2B salg er en del af din forretningsmodel, så er LinkedIn et perfekt sted at komme ud til andre virksomheder, med sine produkter eller sine serviceydelser. LinkedIn er dog ikke begrænset til virksomheder, så man kan også ramme mange andre forskellige mennesker med sine annoncer. Hvis du ønsker at komme i gang med linkedin annoncering, kan du med fordel læse mere ved at søge på nettet.
Blogs og Artikler
Hvis du ønsker at vide mere om hvordan du kommer i gang med at annoncere på LinkedIn, så findes der utallige artikler, blogs, videoer og bøger om emnet, som alle er lavet med det formål, at hjælpe folk i gang med at blive aktive på LinkedIn. Alt efter hvilken type virksomhed man ejer, så er der nogle ting man bør sætte sig ind i. Hvis man f.eks. ejer en stor virksomhed med egen marketing afdeling, så har man folk ansat til det, og man behøver derfor ikke selv den store viden, men hvis man er en lille virksomhed, hvor man selv står for markedsføringen, så kan det være en fordel at søge eksperthjælp.
Hyr et marketingbureau
Ved at hyre et marketingbureau, kan man få eksperter til at løse opgaven for sig, og ved hjælp af deres erfaring og viden, komme stærkt i gang fra starten. Man kan vælge at hyre bureauet til at stå for det hele, eller man kan vælge at lade bureauet sætte alle de ting op der skal til, og herefter selv tage over. Hvis man er helt grøn på området, er det bedst at lade bureauet tage sig af det, men hvis man har lidt erfaring kan det være en god idé at få dem til at sætte det op og selv tage over herefter.