Artiklen er lavet i samarbejde med den eller de virksomheder, der linkes til i denne artikel. Indlægget er altså betalt - det samme gælder eventuelle hyperlænker.

De fleste, der vil nå ud til nogen i dag, har en hjemmeside. For når folk står og har behov for det, som du kan tilbyde i din virksomhed, så vil de lave en Google-søgning. Og så handler det om for dig at lede dem hen til din virksomhed. På den måde ender de nemlig det sted, hvor de kan begynde at handle med dig. Derfor er det faktisk også svært at undvære en hjemmeside. Men ikke nok med, at du skal have en. Den skal også være ordentlig. Denne hjemmeside afspejler nemlig din virksomhed og fortæller kunden meget om, hvem I er. Så læs med her for at få nogle gode ideer til, hvad du skal huske.

Fortæl kunderne om din virksomhed

Alle virksomheder med respekt for sig selv har noget at profilere sig på. I dag handler folk ikke bare i den lokale. De går på nettet og finder den virksomhed, som resonerer bedst med dem. Derfor skal du altså også fortælle dine kunder, hvem I er.

Det kan du gøre med en profilvideo. Få hjælp til professionel produktion af profilvideo. På den måde kan du ramme lige i øjet med videoen, så kunderne får den information, de skal bruge uden at kede sig.

Skab en fortælling

Hvis kunderne for alvor skal kunne mærke, hvem I som virksomhed er, så handler det også til en vis grad om at skabe en fortælling. For som tidligere nævnt søger kunderne den virksomhed, de kan genkende sig selv i.

Når man kan vælge fra alle hylder, så vil man også vælge at handle med den virksomhed, der passer bedst på ens egen fortælling.

Som virksomhed har I måske allerede nogle målsætninger. Disse vil i høj grad være en del af fortællingen om jer.

Nogle virksomheder skaber for eksempel en fortælling, der omhandler:

  • Miljøvenlig produktion

  • Lokal produktion

  • Den familiedrevne virksomhed

Alt det, du siger om din virksomhed, skal naturligvis være sandt.

Husk opdaterede kontaktinformationen

Mange mennesker besøger desuden virksomhedshjemmesider for at kunne komme i kontakt med dem. Derfor er det vigtigt med kontaktinformation, der er up-to-date.

Kunderne skal vide, hvor de skal skrive, eller hvilket nummer de skal ringe til, når de vil i kontakt med din virksomhed. Derudover skal de også være sikre på, at de bliver mødt i den anden ende af den rette.

I en tid hvor svarrate betyder alt, skal du ikke lede kunderne til en forældet e-mailadresse.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here